Road trip "babie leto"

Po minuloročnom výlete obytným autom sme sa rozhodli ísť znovu, ale tentokrát skúsiť niečo väčšie. To najväčšie, čo si môžem s vodičákom B dovoliť. Teda 3,5 tonový dom na kolesách so všetkým, čo k tomu patrí: kuchyňa, chladnička, sprcha, záchod a samostatné vykurovanie. Počasie nám nakoniec moc nevyšlo, a preto píšem babie leto v úvodzovkách. Vybral som len pekné foto ale každý deň nám pršalo a na Šumave skoro mrzlo.

Karavan nás čaká v Prahe a po hodinovej prednáške, ako čo funguje, nervózne sadám za volant. Vyrážame na juh proti prúdu Vltavy. Prvá zastávka je Zvíkovské Podhradí, kde si prejdeme pekný hrad na sútoku Otavy a Vltavy, dáme večeru v klasickej českej hospůdke a prenocujeme na parkovisku pri lese, aká to romantika. Síce sme boli trochu šikmo, ale spalo sa výborne a ráno sme si tam pekne vyhriali a navarili, na pohodu.

Doobeda vyrážame smerom Hluboká nad Vltavou, kde sme si priplatili na hlavnom parkovisku, ale aspoň tam zvládnem zaparkovať a vyrážame sa pozrieť na rozprávkový zámok, ktorý ešte nedávno patril Schwarzenbergom. Teraz sme tu stretli kopu dôchodcov z Rakúska a pár svadieb. Všetkých ohúrila Amálka, ktorá behala bosá z mláky do mláky.

Po obede sa presúvame za hlavným cielom výpravy a parkujeme pred obecným úradom v Českom Krumlove (inak je to super miesto, je tam rybník s plážičkou na kúpanie a veľké detské ihrysko, škoda len tej zimy a dažďa). Skočili sme ešte večer na chvíľku do mesta, ale Amálke bola zima a nemala náladu. Na druhý deň ráno začíname medveďami v hradnej priekope, to sa jej tak páči, že potom chodí ako malý maco celý deň. Tak stíhame prejsť celý okruh a dosýtosti nabrať atmosféru tohto krásneho miesta. Niet divu, že si ho čínania celý skopírovali :D

Prichádza chladnejšie počasie a my sa presúvame do srdca Šumavy, presnejšie na rašelinisko pri Kvivlde, kde nás otočí ľadovvý vietor (čo mi pripomína text jednej pesničky - my čekali léto a zatím prišel mráz) Tak si divoké lesy užívame aspoň cez okno z vyhriateho karavanu. Keď sa preženie búrka ideme do miestnej obory a máme veľké šťastie, keďže vidíme rysa hneď 3krát aj vďaka tomu, že ho akurát kŕmia. Ale aj kôli tomu, že chodíme hore-dole a vyjedáme kysličky.

Na prenocovanie sme si vybrali vrchol zjazodvky. Ráno zdolávame neďaleký Churáňovský Vrch. Cestou si dávame prestávku v kempe, kde vylejeme šedú vodu a záchod. Doplníme zásoby a ešte stihneme sledovat ako im tu tečie kofola v rieke Vydra. Poobede sa prejdeme v korunnách stromov a nad divokou svorkou vlkov, takže nám ani nevadí dážď a zima.

Presúvame sa na sever, a teda za teplejším počasím :) Spravili sme si krátku zastávku v peknom mestečku, ale všetko zaujímavé je už zavreté, a tak opúšťame Horšovský Týn trochu sklamaní. Na večer parkujeme blízko centra historického mesta Stříbro. Po prechádzke centra a návšteve klasickej kaviarne (dva koláče, čaj a horúca čokoláda nás vyšli 120 korún) sa nám aj tak najviac páči most cez roklinu, ktorou sme sa dostali do centra.

Posledný nocľah sme si už skúsene vybrali tak, aby tam bola rovinka, pokoj a záchod v okolí. Takže pred vchodom na cintorín v Mariánskych Lázňach. Tu si ako správni turisti kupujeme nádobku na ochutnávanie miestnych prameňov a po vypočutí spievajúcej fontány ideme na vyhliadkovú prechádzku ponad mesto. Toto bola naša zlatá bodka, po ktorej sa vraciame po naše auto do Prahy. Takže všetko dobre dopadlo a nespravil som na tomto karavan/buse žiadnu škodu :)