Istria s deťmi

Dovolenka nám skoro skončila už na začiatku, keď sme po zaplatení ubytka zistili, že presne v deň návratu nám končí Amálkin pas. Napriek tomu sme to riskli a vyrazili.

Cestu sme rozdelili na dve časti, a tak sme stihli prehliadku Grazu alebo po česky - Štýrský Hradec. Večer sme sa stretli s kamarátmi, čo majú podobne starú dcéru a po rýchlom miestnom jedle (kebab) sme sa vybrali pozrieť promenádu a zámok Eggenberg. Na druhý deň sme doobeda stihli centrum a jej slávnu Uhrturm. Po obede sme teda konečne vyrazili smer more. Náš cieľ bola dedinka Peroj, kde sme mali pekný malý domček v centre. Po vybelení všetkých vecí sme samozrejme hneď vyrazili ukázať deťom prvýkrát more. Najprv deti decentne stáli na brehu a hádzali do mora kamienky, ale Amálka za chvíľu zhodila všetko oblečenie a vrhla sa celá dnu. Hneď aj musela okoštovať, že voda je fakt slaná :)

Tretí deň sme hneď rano obliekli plavky natreli všetko tonou bio, raw, eko krému, čo chráni koraly a vyrazili k moru, aby sme zistili že je studené ;) Tak sa aspoň dievčatá pohrali s lopatkami a hrabličkami, len keď Amálke bola už moc zima, tak si ako správne mimčo obliekla župan a zabalila sa do uteráka :) Keďže sa jej už moc do vody nechcelo, tak sme sa prešli po promenáde a našli a dve ihriská - to nám určilo harmonogram na nasledujúce dni. More, župan, ihrisko, domov, obed, všetci šlofík a siesta potom výlet a znovu more a takto dokola.

Štvrtý deň sme sa ráno museli presunúť kvôli malým pichľavým ježkom a toto slovo bolo od vtedy zakázané. Po obednej sieste sme sa rozhodli ísť spoznávať okolité mestečká, tak sme sa vybrali do priľahlej Fažany. Po mestskom prístave a námestí nás to hneď vtiahlo po promenáde do ihriska. Niekto spravil super biznis plán a vedľa reštiky spravil veľké ihrisko, takže sme tam rovno zostali a objednali sme si grilované ryby. Podvečer sme sa ešte prešli po pláži a zistili, že to je Amálkin obľúbený čas kúpania - more je pokojné a celkom zohriate plus nemusí mať plavky ani krém. Takže sme sa ako jediní blázni člapkali v plytčine pri západe slnka :) Hneď potom som dokonca este stihol beh.

Piaty deň sme poobede po sieste vyrazili do mesta Pula. Zaparkovali sme hneď pod koloseom a vyrazili sme na promenádu. Väčšie mesto má väčšie lode, a potom sme sa šli schladiť do pekných historických uličiek a zakončili to klasicky v reštike pri detskom ihrisku. Tentoraz sme si dali talianske jedlá a Amálka ukázala ako krásne vie zašpiniť biely bavlnený obrúsok :D Cestou domov sme to hodili skratkou cez krásny borovicový les a mohli sa zase člupkať pri zapáde slnka.

Šiesty deň sme si doobeda konečne mohli niečo dopriať v bufete na našej pláži. Vďaka tomu, že sme už zohnali bankomat bez nehorázneho poplatku a mohol som vybrať dáke kuny. Po sieste počas, ktorej som stihol beh, sme sa vybrali na poloostrov Veradula, kde je hlavné lákadlo veľké akvárium. Nám však stačil okolitý lesík a bralá medzi ktorými boli krásne pláže. Na večer sme pozháňali matroš a spravili sme spoločnú grilovačku. Deťom sa páčilo a chutilo, len sme si museli dávať pozor na hordy komárov, ale miestne repelenty a dym ich celkom zaplašil.

Siedmy deň: posledný celý deň sme ráno už ako miestni zobrali najlepšie miesto na pláži :) Po sieste sme vyrazili do krásneho historického mestečka Rovinj. Podarilo sa nám dobyť miestnu dominantu. Nestratili sme sa v strmých uličkách a odolali sme všetkým možným turistickým lákadlám. Tu sa v centre nedalo večer kúpať, a tak sme sa presunuli kúsok na Punta corrente, kde sme si to zložili hneď pri luxusnom hoteli, čo Amálke neprekazilo všetko vyzliecť a vykrikovať o sto šesť :)

Posledný deň sme sa ešte ráno rozlúčili s morom a vyrazili sme na náročnú cestu domov. Tentokrát sme si dali prestávku v hlavnom meste solárnej energie - Gleisdorf. Objavili sme tu kopu ihrisiek a veľký solárny strom a pekný park.