Majlo verzia 2.0

Jednénho zimného večera som išiel za kamošmi na pivo a keďže som si nedávno kupoval nový horský bajk, tak že sa preveziem a ešte pošportujem. Cestou speť som odbočil na bočnú cestu a v jednej zákrute som chytil posledný kúsok ľadu. V okmažiku som šiel k zemi, z plnej rýchlosti rovno na rameno. Nič iné som si nenarazil a ani som sa nešúhal dalej. Horkoťažko som došiel domov a tam som v bolestiach lahol. Radšej som počkal do rána a až potom volal Dadyho, ktorý ma zobral na urgent. 

 
Po dlhšom čakaní a RTG začal doktor dobrou správou - nemáte nič zlomené. No druha správa že treba operáciu lebo je všetko okolo jednej kosti potrhané - že som ešte mladý inak by operácia bola na zváženie - tak vďaka. Dokonca sa mi podarilo incident zaznamenat na hodinkách tak enjoy.

Každý druhý deň som chodil na kontrolu a stále mi prebalovali šrámy aby sa vyvtvoril strup a mohli ma rezať inak by sa to muselo celé posúvať. Naštatie sa to po týždni vyvriešilo a už len povinný PCR test a mohol som ísť na príjem.

Osudová zákruta
 
V nemocnnici bolo celkom fajn jedlo, jeden dobrý a jeden zlý sused, mile sestričky ale hrozné teplo a celú noc som ani oka nezažmúril - hlavne kôli obavám z anestezie. Ráno trochu šok keď nabehla banda sestričiek/študentiek a chystanie na operáciu. Prevoz studenými chodbami - nad hlavou blikajúce svetlá - naštastie už účinkovali dake oblbováky takže úsmev na tváry a len ma mrzelo že som nestihol popriať doktorom dobrú noc.
Varovali ma že po operácií to môže bolieť a že mám zavolať sestru a dajú mi utlmováky ... no bolelo to viac a nemohli mi nič dať lebo som mal v sebe ešte dávku na pár hodín ... uf no zatnúť zuby a tešiť sa že som sa prebral.  Zvyšok pobytu to už bolo lepšie a hlavne všetci okolo mali niečo s nohou, tak som tam jednoruký král :)

Po pár dňoch ma pustili a ja som sa už tešil domov za mojimi babami, ktoré to mali fakt tažké, kedže sme sa do toho celého museli presťahovať. Síce sme zohnali sťahovacie auto, partu kamošou na deň D a dokonca prišli aj svokrovci ale Zuzka musela všetko dohodnúť, zabaliť zorganizovať a počas toho sa starať o domácnosť s Amálkou na krku. Ja som vždy po chvílke hrania aleebo stráženia musel lahnúť na gauč a priložiť si na remeno ľad.

Samozrejme som mal celý čas PN a mohol som tráviť viac času s Amálkou. Za čo som bol velmi vďačný a myslim že nás to ešte viac zblížilo. Ale po mesiaci a pol ma už zhánali v práci. Tiež mi to trochu aj chýbalo a tak som sa dohodol na práci z domu. Okrem toho mi začali rehabilitácie, kde ma najprv rozhybali automaticku dlahou a potom rehabilitačná sestra so mnou ocvičila. Každým dňom sa to zlepšovalo, pričom ma drôty nepustili ďalej ako do horizontaly.

Potom som už mohol chodiť vonku s Amálkou a tak sme dopriali mamine kúsok oddychu a súkromia. Jednou rukou som ju dokonca zvládal aj nosiť. Tak sme si vždy po práci dali tour de ihrisko. Po troch mesiacoch mi mali vyberať klince a tak zase povinné kontorly a PCR test. Ale tento krát som sa už toľko nestresoval a stihol som popriať dobrú noc doktorom na sále :) Po prebratí to už skoro nebolelo a tak som chodil aj vonku na vychádzky a baby ma prišli pozrieť takže ten pobyt prebehol rychlejsie - mal som len jedneho ticheho suseda a tak som celý čas pozeral netflix - vďaka za nemocničnú wifi :)

Zase vybrať stehy, kontrola u jedného a druhého doktora. Už v tom chodím ako profík a hlavne by som mal mať ten istý rozsah ako pred pádom, jupii :) Rehabilitačné sestry ma už poznajú od dverí a žhavia stroje. Pridali mi ešte elktroliečbu a cvičenie už v plnom rozsahu, trochu cez bolesť. Proste tie svaly sa pár mesiacov flákali a teraz musia makať. Tak cvičím kde sa dá, hlavne s Amálkou na ihrisku. Dokonca ju už zvládnem sám vyložiť na plecia. Čo považujem za hlavný cieľ a všetko ostatné je len príjemný bonus.

Po 4 mesiacoch som sa odhodlal na prvý beh a ďalší deň som dokonca oprášil bajk. Takže pomaly to hádam pôjde. Pre istotu som si v decathlone kúpil dlahu na rameno a triko s chráničami - oba z oddelenia pre rugby :) Takto vyzbrojeny som sa musel odfotiť :)

P.S dlhe cesty busom cez cele mesto na kontrolu alebo rehabku som využil a počúval audio knihu zaklínača, takže celkom dobre vvzužitý čas na presun.

Comments