Soľná komora

Krásny predlžený víkend v soľnej komore v oblasti Hallstatt a Dachstein kde sme boli 4 dni. Na úvod sme si dali ľahšiu ale veľmi peknú feratku na draci chrbát. Keďže sa nachádza hneď pri diaľnici tak bolo bio parkovisko plne aut našťastie vďaka neskorému príchodu sme šli hore skoro sami. V strede sa cesta na chvíľu rozdeľuje a ja som šiel trosku ťažším useko a Zuzka sa zase vybrala vysutym mostom a aspoň sme sa mohli navzájom fotiť :)
Po ferrate oddych na krásnej lúčke a presun popri jazerách, jediná škoda že je akurat silna pelova aktivita okolitych stromov a na jazera sa tvoria zlte flaky a nedá sa moc kúpať ale aj tak by nám asi bola zima :)
Ďalší deň vyrážame na obľúbený kopec cisárovnej Sisi po ktorej je tu pomenovaná ferrata, po príchode na posledné parkovisko v stredisku Loser - čítaj tak ako sa píše :) sme však zistili že tu je ešte kopa snehu a ferrata je uzavretá tak sme šli na prechádzku po snehových poliach a hrebeni na kopec s rovnakým menom ako stredisko a aspoň sme si vychutnali parádne výhľady.
Ubytujeme sa neďaleko centra Hallstattu a spolu so stovkami ďalších turistov sa snažíme predrať centrom a ako tak si vychutnať krásne okolie. Ďalšie z miest kde turizmus prerástol miestnym cez hlavu.
Ráno sa vydáme pod Dachstein k jazeru Gosausse, kde mame naplánovanú dlhšiu ferratu. Lanovka do sedla je zavretá a tak sme asi jediný čo idú hore po svojich - ešte stretávame par skialpinistov :) Už nástup na ferratu je cez snehové pole kde hrozí šmyknutie a celkom dlhé kĺzanie a tak ideme opatrne istený len turistickou paličkou. Nastupuje stým že hádam tam budú zostupové miesta ak by sa počasie zhoršilo alebo ak by sa nedalo pokračovať cez snehové pole. Niekde v polke keď brodíme jedno takéto nebezpečné pole nás dobieha jeden frantik a tak to spolu dáko zvládneme na Kleiner Donnerkogel. Sú tu krásne výhľady na náš ciel ale je trochu problém že sme na tom snehu zle odbočili a ideme po starej ferrate po hrebeni pričom nová tento kopec traverzom obchádza a tak chvíľu blúdime lebo istiace lana chýbajú, nakoniec ale dáko dôjdeme do sedla kde je brutálny 40 metrový lanový rebrík. Najprv nám nie je všetko jedno a pošleme Zuzku dopredu a keď to zvládlo uniesť ju tak postupne ideme aj my. Ešte tam je krásne lezenie a na vrchole Grosser Donnerkogel nás čakajú nádherné výhľady na Dachstein a okolie.
Večer už len navariť a zaliezť do tepla po náročnom dni. Ráno o šiestej nás však prebudia salvy z dela alebo prelet stíhačiek a pochodová muzika keďže v Rakúsku oslavujú 1. mája ešte viac ako u nás. Vypraceme sa z kempu a zaparkujeme hneď za cestou pred vjazdom do Hallstattu a ideme na miestnu krátku feratku na vyhliadkové miesto nad mestom. Tu som dorazil rukavice po roku jazdenia do prace a par ferat.
Cestou dole si všímame stúpajúci dym ktorý z bielej prejde do čiernej a blížiace sa húkačky neveštia nič dobre. Vo vstupnom tunely do mesta začal horieť autobus, našťastie sa nikomu nič nestalo a my sme mohli odísť bez zdŕžania ale na pol dna bolo cele mesto uzavreté a ázijský turisti mali o zážitok postarane.
Ešte pridávam nasledujúce video pre lepšiu predstavu ako fajn nám bolo :)