Park snov

Predĺžený víkend s ubytkom na Donovaloch začíname v sobotu ráno smerom Vlkolinec - hneď na začiatku sa musím priznať že som v tejto malebnej dedinke ešte predtým nebol, a to je zapísana v Unescu. No rozhodli sme sa na netredičnú návštevu v lyžiarkach a so skialpami na chrbte.

Nevadilo nám ani to, že v dedinke už nebol sneh a šľapat sme mohli až po 20 min. Potom sme už pokračovali po opustenej bočnej zjadzovke na vrchol Malinné - podľa ktorého nesie názov stredisko Malinô Brdo.
V nedeľu sme ráno vyrazili smerom na Zvolen - po značenej skialpovej trase. Trochu nás sklamalo, že aj napriek opakovanému zákazu niekto prešiel pešo po tejto trase a zanechal v nej hlboké stopy.

Po Zvolene sme pokračovali parádnym hrebeňom na Malý Zvolen, odkiaľ nás čakal drsný zjazd lesným hrebeňom na opustenú zjazdovku Liptovských Revúc. Zlyžovali sme ju len do polovice, potom sme si pri jednej drevenej búdke rozložili piknik a kochali sa dramatickými výhladmi na Veľkú Fatru. Cestou späť sme pridali dobrodružný úsek - nebol tam chodník a miestami ani sneh - zachádzku na Končitú.
Ďalej to už bola pohoda, len prejsť naspäť na Zvolen a Novú hoľu, kde nás oslovil jeden borec, že či nechceme dole zviesť na padáku... Po chvíľke dohadovania sme naložili lyže a batohy na lanovku a obaja s vlastným pilotom sme vyštartovali do vzduchu. Spoločne sme kĺzali tesne ponad vrcholce stromov a užívali si paradné výhľady na zapadajúce slnko. Neskôr sme sa presunuli nad Donovaly, kde sme mohli sledovať malinké autíčka a ľudí pod nami. Na záver sme si užili špirálu, ktorá bola drsnejsia ako horská dráha a skoro perfektné pristátie. No proste parádne zakončenie túry :)
Večer nás prišli pozrieť rodičia a spravili sme si menšiu oslavu našich narodenín. Ráno celkom zničení vstaváme ešte pred zapnutím lanovky, aby sme si mohli vychutnatť upravenú zjazdovku bez ľudí a vydávame sa na Novú hoľu, aby sme si to tentokrát mohli prejsť dolu po vlastných.

Doma v Bystrici ešte stíhame regeneráciu na plavárni a spokojne sa môžme vrátiť do Brna. Toľko teda k parádne strávenému víkendu + na rodnej hrudi :)