I survived Hradecky survival

Ako kazda dobra akcia aj tato zacala spontanne ked v stredu vecer Vojtěch Vovo Vozda zhanal nahradnika do teamu na tento drsny pretek a kedze som si vzdy chcel nieco taketo vyskusat tak som nevahal a napisal mu ze by som siel ale nemam ani bike ani korcule no proste dost vela veci. Ale to nebol problem a v stvrtok sme zihnali vsetko potrebne.
Samozrejme ze som sa nevedel na rychlo zbalit a zabudol som si kopu nahradnych veci ale hlavne som podcenil pocasie aj ked som vedel ze sa ma ochladit a tak som potom trpel ale tak to patri k poriadnemu boju o prezitie :) Cesta do Supmerku prebiehala najprv kludne a tak som si nasiel cas sa aj ucit, neskor pristupil mily, trosku pripity pan s katanou a ked vytiahol slivku tak sme trosku popili a pokecali :) aj katanu som si mohol podrzal. Zhromazdisko bolo v utulnom kepme kde sme aj spali v stane pri dedinke Tyniste nad Orlici.
Cely pretek bol rozdeleny do dvoch etap. Prva sa konala hned v piatok vecer a druha skoro celu sobotu. Predtym bol este prolog ktory sa skladal z boulderingu kde som nedociahol na posledny chyt a nezvladol som sa vysplhat na lano bez noh ale Vovo bol namakany takze aspon on nam ziskal niake bonusove minuty. Pri priprave biku nastal problem kedze som nemal tretry a ani to snimi moc neviem, tak ze prehodime na klasicke ale podaril sa nam len jeden pedal tak som mal kazdy iny ... no na preteku kde vecsinu casu makas prave na biku to nebola vyhra. Zvysok veci bol v poriadku a velku cast vybavi mi pozicali ludia (tym dakujem aj Marovi za korcule ktore sice boli oznacene 41 ale realne boli asi 43). Tak sme mohli vystartovat. Pretek bol v okoli a zakladom bola trat MTBO s danym poradim kontrol. Nasadili sme velmi solidne tempo a je to riadna sranda ficat chodnikom v lese pri svetle celovky a vyhybat sa konarom. Obiehali sme aj dost dvojic ale v zjazde kde sme si to rubali skoro 50tkou som dostal defekt ked som narazil zadnym kolesom na skalu. Tak som 200metrov zbehol a Vovo mi prehodil dusu pritom nas dobehli niake teamy, skoda no. Nasledoval ficak po asfaltke a stanovisko s nocnym orientakom. Ten by sam o sebe bol lahky ale kontroli boli 5-8 metrov nad zemou v korunach stromov takze to bol pure fun, s celovkou, mokrymi kopackami a cez zihlavu. Druha cast stanoviska bolo nocne kanoe pre dvoch hore prudom 200metrov orazit kontrolu pod mostom a spet. Nasledovala este solidna streka na biku a spet do kempu kde sme si obuli inliny a dali sme sa na poslednu disciplinu 6km nocne brusleni :) bola by to pohoda keby som po tych 3 hod na biku vedel stat na korculiach ale po chvili som to rozcodil a mohol sa sustredit na cestu ktora bola hrbolata a jediny schodny kus asfaltu tvoril 30cm pas v strede takze sme sa vzdy museli vyhybat s pretekarmi co sli uz spet do ciela ... nakoniec sice vydrkotany a solidnou bolestou krizov zvladli na 9 mieste z 12 tych muzskych tymov. Rychlo umyt a spat kedze sme dosli do ciela o stvrt na dve a rano sme vstavali o siedmej.
Noc bola kruta, zihlava stale stipala, krize na tvrdej zemi tiez a dokonca aj krk ma bolel ako som si svietil na biku dopredu na Vova ktory cely cas mapoval kedze sme mali len jednu mapu a ziadny mapnik to bola tiez sranda. Nad ranom samozrejme zacalo prsat a tak som toho moc nepospal.
Druha etapa zacinala sice az po deviatej ale dovtedy bolo treba pripravit kopu veci na pestre disciplny, rozhodnut sa o postupe stanovist ktore boli teraz v lubovolnom poradi a rozdelit sily, vypocut briefing nabrat gely atd.
Uvod bol hromadny start s naslednym Coasteringom, co bolo plavanie brodenie behanie okolo a cez jazero pri kempe. Tlacenica na start kde bolo okolo 150 ludi pri boji sa nedalo plavat, schytal som zopar kopancou ale potom pri brodeni som sa prepracoval ku predu. Kedze sa ochladilo tak sme sa radsej prezliekli po tejto discipline. Jedine tri momenty ked mi bolo v sobotu teplo od kedy zacalo prsat po prichod na kolej bolo dvakrat kupanie pri tejto disciplnie a vlak z Tyniste do Pardubiv (z Pardubic do Brna uz nie lebo tam sla klimatizacia) ale to predbieham. Takze v kepme bola este disciplnia lezenie na stromu pomocou smycek, jedna na nohy a druha na pripevnena na sedak. Bola to celkom sradna ale pocas dazda to bolo celkom drsne. Nasledne sme nasadli na biku a ficali na stanoviste klasickeho orientaku, kde sme si rozstrihli mapu na dve casti a kazdy obehli svoje kontroli bolo to prijemne spestrenie od biku na uvod dnesneho dna kym som este vladal.  Cestou na dalsie stanoviste sme si povedali ze pozbierame aj niake bonusove minuty haldanim indicii, dve boli v pohode ale cestou na tretiu sme sa stratili v spleti ciest ktore neboli ani v mape a tak sme stratili kopu casu kym sme tlacili biky cez hustnik. Dalsia disciplina boli inliny ktore nastastie koli dazdu skratili na polovicu cize len 6km. Tento krat to bol po uvodnych 200metroch uz kvalitny asfalt takze sme ficali, jediny problem ze sa smikali kolieska takze sa nedalo az tak poriadne odrazit, druha cast discipliny bola strelba zo vzduchovky kde sme aspon trafili terc ale o niakych dobrych vysledkoch sa nedalo moc hovorit :) Kedze sme uz ficali skoro 3hod a boj viac menej obed tak som natlacil niaky gel zapil jontakom a dotlacil tycinkou. Spokojne sme ficali dalej uz bez hladania indicii, cestou sme sa dohodli ze koli casovevu sklzu vynechame povinny MTB usek, aj koli pocasie vybave, co nas sice stalo niake pozicie ked to bolo povinne stanovisko ale som bol rad lebo by to bolo urcite nad moje hranice.(samozrejme som nemal gate na bike iba klasicke elastaky takze to bolo moc na moju netrenovanu prdel ba priam stredovek) Dalsia nevyhoda dazda a toho ze sme (halvne Vovo) nemali zadne blatniky je ze sa celkom blbo drzi v zavese ked vam blato a voda striekaju do tvare. Nasledoval kros po drahe motokrosu. Kedze trat bola viac ako rozmocena tak sme mohli bezat po pravej strane drahy ale aj tak sme natocili pekne 2km v blate hore dolu, uz nebolo ani moc sil bezat. Preto som na konci hodil druhy gel a ficali sme skratkou (to som uz citil kazdu jamu a hrbol na zadku) k dalsiemu stanovisku. Prvy krat v zivote som sedel v kajaku a hned som mal vypadlovat proti prudu 700 metrov. Vecsinou prud nebol silny a aj by som to zvladol ale na troch miestach sa korito zuzovalo a prud bol silny a dotoho som bol tazky takze som chytil dno a musel som vystupovat a tahat ho hore prudom, na konci som este vypadol z kajaku pri vystupovani lebo mi bol tesny takze sice uz dve hodiny neprsalo ale mne sa stale darilo udrzat sa v mokrom stave co je velmi prijemne na biku ked fuka chladny vietor. Dalsou lesnou skratkou cez induciu, bola nahodou v ceste tak preco si nepomoct niakymi bonusovymi minutami. Dosli sme na posledne vysunute stanovisko kde som bol uz solidne vycerpany takze jeden banan, obliect sedak a zlanit z mostu do kanoe kde ma cakal Vovo, to bol jeden z naj zazitkou :) potom nasledoval drsne skoro dvoj kilometrove padlovanie proti prudu k elektrarni, kde bolo este 100metrov bezat ku kostolu a zistit farbu klucky, spokojne uz len po prude ale za cielom este 200metrov nizsie bola posledna kontrola schovana v zatoke takze sme vyrusili rybara a ziskali ju. Ten posledny kusok proti prudu bol totalny masaker kde uz som sa hecoval zvukmi ako niaky viking na galeji. Na tomto stanovisku tiez bola disciplnia slackline ktory som zvladol len raz aj to po vela pokusoch takze tu mi tri nestacili ani aby som sa dostal za 3metrovu znacku a kedze Vovo na tom stal prvy krat tiez mu to moc neslo a museli sme ist na 2km trestny okruh. Na zaverecnu cestu spet do kempu som si musel dat posledny gel aby som vobec dosiel. Tu nas cakal finish v podobe preplavania 100metroveho jazera. Kedze myslei na bezpecnost a po 8hodinach makania je solidne riziko krcov  tak sme musli mat pomocnu plavecku pomocku. Vovo mal nafukovaciu nivea loptu a ja ruzovu bejzbalku na oboch oblo napisane nepouzivat ako zachrannu pomocku ale aj snimi sme to zvladli. Za plazou uz len posledne metre a konecne v ciely.
Kedze som sa zle pobalil nemal som nahradne ponozky ani trencle, tak som po dobehu koncne dal nieco tuhe do seba (dva a pol lisovanych a suchych rozkov) a triasol sa v stane. Za hodinu sme zbalili veci a Vovo ma hodil na vlak kde bolo aspon teplo. Vecer som solidne premrznuty ale konecne dorazil na kolej kde ma nastastie cakala moja Zuzka s teplou vecerou a este teplejsim objatim :P

Tak to bol drsny Hradecky survival na poslednu chvilu ale super drsny a hlavne silny zazitok :)
Podrobny opis disciplin najdete TU
presne udaje o dlzkach nemam ale tachac ukazoval ze na biku sme stravili dokopy 5hod a 2min dokopy sme najazdili 99km (40 v piatok) nic moc ale v kombinacii a mojou nepripravenostou to bol masaker v tom pocasi :D

Comments