Kaprun

Po uspesnych bakalarskych statniciach som si doprial takuto akciu tak vam zdielam moje zapisky ...

Cesta
Trvala okolo 7hod, prebiehala plynulo az na ladenie radii a pokusanie sa nieco vyrozumiet v miestnom jazyku, pokecom o svete, zivote a tak vobec. No proste klasika. Jedina otravna vec bola truhla na nosicovh v ktorej sme mali lyze a moj board, ktora pri roznej rychlosti vydavala rozne vysoky pisklavy ton, najhorsie to bolo okolo stovky cize vecsina rakuskych dialnic ked je zima a sneh. Tento raz som nemusel navigovat aby sme zle neodbocili ako posledne, sli sme podla navigacie ktora mala len problem s novymi slovenskymi ialnicami. Sice som trosku zazmetkoval ked nam dochadzala nafta a pumpu sme presli lebo sa palkovi nepacila, tak na dalsej odbocke som na istotu kazal odbocit skor. Ale tak nakoniec sme zvladli natankovat asi na najdrahsej pumpe v rakusku, no tak mozme verit zem sme mali kvalitnejsiu naftu :D
Ubytovanie prebehlo v phode ked nas privitala mila slovenka, ale zase sme nezvladli vyplnit gast karten a podobne papiere ale ochotna teta na ranajkach nam pomohla, bodaj by nie ked stali 7euro, no tak na dalsie dni si ich asi rusime, predsa sme len studenti :) Vecer este pripit na prichod a nabrusit a navoskovat lyze aspon raz za rok treba ked uz sme v tom Rakusku.

Rano pre ranajkami pozerame v telke ako to vyzera na svahu a hodnotime ze ideme na Zell am See takze  erem lyze a vyrazame, tak nas sokuje rada na listky ale tak nedela asi bude natresk. Dalsii sok ked nam teta v okienku povie ze nebreu ISIC ale iba do urciteho rocnika takze listok stoji namiesto 150e 210 no fajn (chudak Erik ktoremu som koli tomu zobral jeho ISIC). Vyvazame sa hore a rozpametavame si kde su najlepsie zjazdovky, aby sme Borisa hned zobrali na najlepsie a nemuseli skusat vsetky doradu, navoskovane je celkom dobre, teda nevydno rozdiel :) ale o hranach sa to uz povedat neda kedze bud ides dole alebo sa suchas bokom, co je celkom caste ked turisti zahataju cestu. Jednotlive koncove stanice nazveme podla bombovisk z CS-ka pre lepsiu orientaciu. Po case sme sa dostali aj na druhu stranu kopca ktory ma len 2000 vysok cize tak nas chopok a nachadzame bubnovu zjazdovku ktora nieje len tak nahodou ale naschval tak nevahame a par jazd sa tam poihrame s Palkom, Borist voli vedlajsiu ciernu aby sa nepovedalo. Vozime sa na sedacke ktora sa automaticky zatvara a je vyhrievana na zadku a aj na chrbte takze celkom luxus. Ako spravny slovaci tlacime rezne s chlebom na vyhladkovych lavickach z ktorych nas vyhana servirka ze zaberame miesto zakaznikom, ktory platia nehorazne sumy za normalne jedlo na svahu. Ako pomaly slniecko klesa tak nase oblubene trasy zacinaju zamrzat co s nasimi hranami uz nieje lyzovacka ale suchacka takze hladame dalsie kde este svieti. Ku koncu si chceme dat plynulu jazdu z hora az dole ale borisa stracame niekde v polke a tak sa zacina mini drama ked ho cakame 10 minut na medzi stanici a nasledne dalsich 10 uplne dole. Potom to vzdavame a vyvezieme sa hore a cestou dole ho hladame, marne sa mu snazime dovolat kedze mu niakym zazrakom vyplo roaming ktory mu pol dna predtym este siel. Posledna jazda pri zapade slnka je luxusna az nato ze mi omrzol nos (uz som ho skoro necitil a polka bola biela) Nastastie sa stretavame na parkovisku pri aute takze mozme ist na izbu si dat teplu sprchu a vsetci sadnut za pc a hrat alebo pisat atd ... samozreme sme si poliali ze sme uspesne prezili prvy den :)

druhy den
rano celkom chladne a nase auticko to uz nezvladlo tak sme narychlo prestupovali na skibus, este stastie ze chodia kazdu chvilu. Dnes sme sli na druhu zjazdovku na ladovci tzv Kitzsteinhorn kde lanovka ide az do 3029m Tiez je podklad ladovec takze je tu vzdy vela snehu a hlavne je tu velka freeride zona. Z rana nam este svietilo slniecko takze bolo luxusne este stym ze sme boli na svahu skoro sami :) tak sme sa pusitli do ukazdky vsetkych ciest. Casom sme sa dostali aj do par dolin mimo zjazdoviek kde sme sa snazili vyhybat bralam ale bola to sranda az ked som traverzoval medzi skalami a v maske som skoro zomrel na kyslikovy dlh, nasledne sme si to pustili polozamrznutou strminou a par krat ma prekotilo :) stale lepsie ako boris ktory hodil tygra sice ho opisoval ako frontflip skoncil toiz na sanke ktoru oplakaval cely den potom. Cely den potom bolo zatiahnute a postupne klesala teplota az k niakym -20 takze sme sa rozhodli rozumne to zabalit skor, sak len druhy den nemusime sa znicit a ochoriet na zaciatku. Po prychode sme sli nakupit milky ako sa patry v rakusku :) a pozret trosku centurm, poslat pohladnice a potom nasledovala oblubena klikacka rozvrhu, zapis predmetou na mojej fakulte takze som meskal do sauny kde uz rozbiehali party palko s borisom, tam som si dal dalsie kolo sam. Skoda ze sme tuto asunu neobajvili uz minule ale tak teraz poregenme. Potom nasledovalo pivko a pokec pri laptopoch, proste pohoda.

Treti den
Je zatiahnute a trosku snezi a tak ze ideme skusit niaky freeride na ladovec, palko robi osudnu chybu ze si berie bigfooty ale tak ze vraj ho bavilo cely den sa borit snehom a viac bezat ako sa pustat dole svahom. Dali sme par jazd aj medzi skalami a nasli sme tam opustenu palicu pod vlekom tak ma hecovali ze po nu mam ist ale nakoniec zvitazil rozum kedze podnou boo uz len bralo a ta cesta by nemusela dopadnut dobre. Kedze bola viditelnost slaba a pocasie nic moc tak sme sa po obede vybrali velkou lanovkou na vrchol kde je restika a niake vyhliadky. Cesta bola v pohode az nato ked sa pod nami zrazu objavilo mega velke bralo tak stupol adrenalin, hore sme sice nemali ziaden vyhlad ale vnutri mali galeriu ladovcov a 350 metrovym tuneol sa dalo prejst na druhu stranu kopca na vyhladku tak sme sa presli a pofotili niake narcis fotky, tu nas prekvapil narci prisstroj kde stlacite tlacitko a kamera vas po chvilke odfoti a vy si mozete fotku stiahnut na nete :) cestou spet z vyhliadky sme si dali s palkom preteky, no kto by neodolal v uzavretom tunely (v stupani) uprostred hory vo vyske nad 3000m.n.m. si davat sprint v plnej lyziarskej vystroji :) zvladol som bezat 130metrov a potom som vyuzil lavicku kde som to dobru chvilu rozdychaval az ma malo dokracal a potom sme pokracovali znicujucim tempom dalej, palko nakoniec vyhral ked ma zblokoval poslednych 10metrov z uzkej casti a nemohol som ho obehnut. Nasledoval hec ze ideme zlizovat z takej vysky dole, boris bol mekky a tak sa zviezol jeden stupen kde nas pockal, cestou sme uz neodolali a vyuzli sme dalsiu atrakciu kedze pocasie bolo nic moc. Ice camp tak najprv sme polezali v lehatkach aj ked boli zapadnute snehom :) potom sme vyuzili privatku bunku v teple a nakoniec sme dosli ladoveho baru kde sme si dali maleho pilsnera a saldi na ladove kresla pokrite kozusinkov a sledovali niake snowboardove filmy na velkom platne no proste idylka :) tiez tu bola narcis miestnost kde sice bola rada ale nakoniec sa nam podarila kvalitna poza :) potom uz len na izbu do tepla a sauny a mohli sme si uzit valentina traja chlapi na izbe, este ze sme mali pivom, medovinu a warcraft :)

Stvrty den
Rano je celkom krute a v telke pisu ze niektore vleky koli vetru nejdu, po prichode na parkovisko sa obuvame a cesky bratia idu od lanovky k autu a oznamuju nam ze na ladovci nechodia ziadne vleky ze sa tam neoplati ist, kedze hore a dole mozme ist len raz za den tak sa rozhodujeme ist na druhy kopec, ked prechadzame okolo prvej spodnej lanovky zistujeme ze tam je tak milion ludi, mam napad ze pome na inu spodnu lanovku v dalsej doline ta vyzera rozumne ale po prichode prve zle znamenie. Nefunguje eskalator k vleku sice druhy uz fungoval ale aj tak toto sa v rakusku nestava :) tam zistujeme ze cely vrch kopca je odstaveny a chodia len niake okrajove vleky a tam je milion ludi takze sa zase sofer palko prezuje spet a ideme spet na ladovec kde vieme ze ide aspon jeden vlek a ze tam vlastne nik nebol. Po vyvezeni hore zistujeme ze pocasie je masaker, hotova snehova vanice a obcas mega narazovy vietor kde uplne nic ale ze fakt nic nevidno a jedina moznost je si sadnut, dat sa do krytu a preckat aj tak jazdime asi 2 hodky sak predsa sme zaplatili tazke peniaze :) dole to tiez nieje sranda lebo vietor je aj tu a tak sme zavrety na izbe s padajucim netom. Ale ani to mi nebrani ziskat zoapr levelov vo WoWku :) dame pin-pong s borisom a vecer sa nesie v gamerskej nalade.

Piaty den
Dnes sme si povedali ze musime vstat skor ale rano bolo takze a zase to vyslo az na 8:10 cize na zaciatok vlakov sme nestihali. Ranny fitual pozret zivu panoramu ako to vyzera hore - zase nic nebolo vidno koli oblakom ale info o veter uz bolo priaznivejsie. Tak sme sa popri serialy Gienny v nemcine pripravili, cestou sme sli nakupit zemle do Billy bo nam chybali ako zakladna cast. Parkovisko zase skoro prazdne, vleky zase chodia len tie tri co vcera no aspon ze nefuka bude lepsie a podhodlane vyrazame hore na ladovec jazdit cely den. Hore nas vyta brutalna nova vrstva prasanu a tak po prvej spoznavacej jazde sa rozdelujeme na dve hodinky nech si kazdy jazdi co chce a kde chce ... palko si vybral rychle jazdy medzi marnymi ludmi na niecom co kedysi byvalo zjazdovka, boris si dava vlastne tempo v rovnakej lokacii a ja sa konecne pustam slobone do freeride zony medzi skaly :) Cerstvy prasan po kolena niekde je naviaty aj viac a tak zacina prava zabava ked si to surfujem v perinke zo sniezika, proste skoro dokonalost. Casom sa odvazujem do novej casti kde som predtym vobec nic nevidel kedze sa zlepsuje viditelnost a oplati sa lebo nachadzam cele plane nedotknutej perinky weeeee Po dalsou jazdou si uz obzeram niake mensie bralo a zlomy uz skacem na zahriatie. Prvy pokus dat 3 metrove bralo moc nevysiel a po dopade nasledoval kotul letmo ci ako to nazvat. Na obed davame pauzu v prazdnom alpin centre kde sa mi rozmrazia veci a som cely mokry a je mi zima takze som rad ze sme zase von kde zmrznu a drzia teplo z pohybu v prasane :D zacinaju tiez spustat dalsie vleky kedze sa pocasie zlepsuje kusok a uz nieje nebezpecenstvo lavin (kedze par krat odstrelili svah niekde hore) odvazne sa vyvezieme jednou sedackou vyzsie ale to bola chyba kedze tam strasne fuka a ratraky sem este nedosli o com svedci aj chlapec zapadnuty po brucho a marne sa snaziaci vyhrabat zo zaveja kde este vcera bola upravena trat ... tie stretavame cestou dole, je to trosku drsne ked si idete dole zjazdovkou a oproti vam stena z ratrakou ktora to bere komplet na novo. A potom sa stal taky mensi zazrak uvidel som kusok modrej oblohy, a zasvietilo slnko a zrazu som uvidel pred seba viac ako len po dalsi stlp lanovky. Tento moment som skusil zachytit krizovo na mojom fotaku. Tiez som si mohol obzret nove trasy. Potom sa pridal aj palko a zacali sme si riadne jazdit pricom prisli aj hecovacky na skakanie z takych mensich bral sice asi az na stvrty pokus sme aj ustali dopad ale bolo super. Neskor pustili nasu oblubenu cervenu sedacku a tak sme si sli dat zhora az dole freeride kde sme sa hne dmuseli vrhnut z brala co skoncilo tak ze som mal pod koritnackou plno snehu ale tak sranda musi byt, ked sa o to bralo pokusal dalsiu jazdu palko tak si viac menej skocil sipku do meter a pol hlbokeho zaveju z ktoreho sa nevedel ani vyhrabat a ja som mohol umriet smiechom ked som ho videl spomalene ako leti a zapikoval to tam :D tak cely zasnezeny ale uplne spokojny som siel dole lanovkou, dnesna jazda bola epicka chybalo uz len slnko ale to by tu bolo milion ludi takze takto je to asi jedina moznost si super zajazdit. Cestou spet sme si zasli na pizzu aby sme mali nieco uvarene, nasledoval chill v posteli a klasicka sauna :P

Posledny den jazdenia
rano som mal rozhodnut kde ideme na posledny svah a tak som unaveny povedal ze ideme na luxusnejsi kopec nad mestom kde su len lyziarske cesty a skoro ziadny freeride (teda pre nas ludi, par borcou si to tam pustalo dolinami medzi stromami atd ale to je iny level) Cize som druhy krat bral lyze a mohli sme vyrazit. Prva jazda rovno hore odlozit batoh s jedlom a sup na jazdy, svah teda nebol moc upraveny ale tak ked za posledne dva dni napadlo nieco okolo metra snehu a este bola aj vychrica co znacili este pootrhane vetvicky zo stromov na zjazdovke ale inak sa dalo celkom dopohody jazdit len casom sa spravili bubny a kedze to bol uz siesty den co sme jazdili tak sme nevaladali ako za mladi. Ale aj tak sme vydrzali jazdit. Konecne sme sa vyviezli velkou lanovkou az na vrchol sice nas sklamala lebo nemala priehladne dno ako sme mysleli podla celkoveho vzhladu. Dali sme par fotiek hore s klasickou viditelnostou. Na obed sme prvy krat nemali rezne z domu ale prezili sme a potom sme sa uz len tak jemne pustali a robili rozne srandy ako tocenie a jazdenie na jednej lyzi no proste pohoda na koniec super lyzovacky, este nam aj pekne zacalo snezit. Poslenu jazdu sme pre istotu dali na detskom vleku aby sa nam nic nestalo a vychutnali sme si lezanie na pase ktory vyvaza hore malych lyziarov samozrejme bol krity :)

Uz len ist do centra nakupit niake suveniry vela milky a pivko aby sme mohli zapit po saune uspesnu akciu ...
samozrejme ze najlepsie pocasie a sneh boli vtedy ked sme uz nasadali do auta ale aj tak bolo super ... a cestou sa snnami lucili krasne zasnezene Alpy.
Kedze pocasie nebolo nic moc tak je len zopar fotiek TU

Comments