Ďumbier pri -15°C

Takze po case je tu dalsi extremnejsi zazitok co stoji za par riadkou smile kedze v tieto sviatky som mal plno veci do skoly a malo casu tak som velmi rad za tuto akciu.
Ako hovori podnadpis tak s Adamom planujeme ist toto leto na Mont Blanc a tak treba aj poskusat co take tam zobrat a ci vobec prezijeme v tych podmienkach ...
Takze akcia zacinala za tmy a mrazu -16 na Bystrickej stanici cestou sme v Brezne nabrali Dominiku a v dobrej nalade sme prestupili na bus ktory nas doviezol az na Trangosku tot priamo pod kopec smile Tu sme nasadili stucne pockali na zvysok vypravi co sla autami a mohli sme veselo vyrazit hore zasnezenym chodnikom spolu s milionom skialpinistov, kedze na dnes bolo klasene krasne pocasie.
Uvodna cast je v lese a z chodnika sa stalo zasnezene korito ale dalo sa v pohode slapat len tak bez pomocok. Najviac som sa bal ze ma zradia topanky lebo predsa len takato zima a sneh a tak som zvolil strategiu dvoch ponoziek pricom som bol pripraveny ich menit ak by mi mrzly nohy. Nakoniec to nohy zvladli ale zistil som dve podstatne veci nieje zima pokial stale slapes a pokial neskacem do polozmrnuteho potoka bigsmile
Ako zacinal chodnik stupat tak vetcsina ludi zacala zhadzovat bundy a rozne vrstvy oblecenia a ja som len spokojne rozopol kusok zips a bolo mi stale prijemne (to ze som skoro zmrzol na stanici v BB a im tam bolo teplo je nepodstatne) a tak dalsi bod o ktory sa velmi bojim su prsty na rukach boli vdaka stupaniu a bez vetra v pohode takze som si mohol vychutnavat prijemnu prechadzku za rucky so zabkou p
Nad znamou jamou zacinalo finalne dlhe stupanie na chatu a tak sa zacinalo smykat na vysuchanom snehu a som vytiahol palice ktore su solidna pomocka ale len ak sa nezabaraju do hlbokeho snehu alebo nehrozi velke nebezpecenstvo padu ... Zabka vytiahla macky a jej sa slo dopohody ... je hadam jasne ze viac energie miniete ked sa vam smyka hore kopcom bigsmile takze mi dala celkom zabrat. :)

Na chatu sme vysli bez dalsich problemou a tam sme si dali pauzu na jedlo a vychutnali slniecko (velmi dolezity prvok solidne okuliare pod ktore ani zo spodu a boku neprenikde odrazene svetlo a tiez chrania proti vetru ako zisitme dalej smile dolezite zistenie ze akonahle si date niaku masku alebo staci aj sal cez nos a usta tak pri vydychu sa vam zahmlia okuliare ... niak to musim fixnut alebo lyziarske okuliare by boli lepsou alternativou) Po pauze zaciname priamo stupat na dumbier kde sa do nas zacina operat ladovy vietor s ladovymi ciastockami = masaker bez masiek a okuliarou skoro nemozne pokracovat! Za chvilku sme hore kde zistujem co je to silny severny narazovy vietor a po chvilke to vzdavam (aj ked som mal vsetko mozne kritie) a idem do zavetria ... od napadu si spravit pozersku fotku hore bez pri krizi velmi rychlo upustame a koli casovemu slkzu sa vydavame na cestu dole. :)

Kedze sa vietor otocil cely cas fuka a tak nasadzujem druhu vrstu rukavic a balim palice. V polke zostupu len tak pozrem nabok a vydim ako leti rukacica bigsmile a tak sa hned zanou rozbehnem sak co ak patri niakej krasnej holke, skacem po nej a na druhy pokus ju mam ale vtedy zistujem ze uz niesom na snehu ale na ladovej ploche a to nieje sranda rychlost z behu zostava a pritom brzim vsetkym moznym nebyt toho zaveju neviem ci sa zbieram v kosodrevine alebo co ... to by sa asi hodil cepin! nakoniec ta rukavica bola Janciho a tak ziadna sladka odmena bigsmile iba tato fotka: :)

takze sa oplati mat rukavice a ine veci na snurke bigsmile ako male deti ale lepsie ako mat omrzliny lebo ti odfukne jednu rukavicu ... alebo mat vela nahradnych. :)

Tak este niake to valanie a gulavanie sa v snehu so Zabkou aby sa nepovedalo ze sa jej nevenujem bigsmile a hor sa dojest koalce a ine jedlo na chate a rychli zosuch po riti dole (uz viem preco bola ta cesta taka vysuchana bigsmile) dalej v korite sa tiez suchame ale o chvilku narazime na jedneho turistu co sa nechtiac smykol a teraz lezi zabaleny v termobale a uz sa blizi horska sluzba na skutry a tak dalej pokracujeme opatrnejsie (treba horsku poistku a aj lekarnicka sa zide a mozno sa ju aj trosku naucit pouzivat!)
Zvysok uz pohodova cesta v teplucku v buse ...

Comments