RYSY - ako v lete na saniach

Pridem si po krasnom dni o 9 vecer domou (utorok 7.9) a pise mi Kubo ze ci mam zajtra volno a ja ze pohoda, preco ? a on ze ideme na Rysy ze ci sa nepridam moja prva reakci bola sak tam pred tyzdnom snezilo a stale tam je pod nulou ze ci je vobec ten vystup mozny a ci nas pustia. On ze v pohode pojdeme sa pozret a uvidime pokade dojdeme ze s vrcholom ani nepocita ale ze musime ist skoro rano (5:45) aby sme stihli posledny bus domou okolo 17 lebo v snehu je to predsa len pomalsie :)
A tak som rodicom oznamil ze idem na Rysy a ano ze viem ze je tam sneh ale ze ideme opatrne a ze idem s Kubom ktory je zachranar takze sa nemusia bat, som sa za hodku poblalil a siel spat.
Cest v pohode ale ako sme sa zacali blizit k tatram tak pribudali zasnezene pohoria a vyzeralo to vseliako. Na strbskom sme stretli par vybavenych turistou takze asi sa da chodit ... my vyrazame a nasadzujeme solidne tempo aby sme stihli bus. pred nami vytrcaju kopce ale vyzera to ze sneh je len tak aby sa nepovedalo ale dalej su oblaky takze ak by sme aj vysli na vrchol tak nic ztego.
V polkde tury (nad zabim plesom alebo odbockou z doliny priamo na Rysy) zacinala hranica snehu a po par metroch nam prestava byt sranda ked sa viac smikame dole ako postupujeme hore a zasipane serpentiny tiez nesvedcia o dobrej ceste ... nastastie vedie priama cesta hore :D pripomina mi to chodniky na Ukrajine a tak sa vydavame hore snehovym toboganom a rozmyslame ako to podjeme dole ze to bude masaker.
Stretavame par odvazlivcou ale ty koncia pri plese v 1900 pod retazami dalej ideme za horskm nosicom a vravime si ked to ide on tak preco mi nie :)
Retaze su zasnezene ale nastastie tam natiahli dalsie lana takze v pohode zvladame hlavny zlom. Na chate stretavaem v protismere velku skupinu vojakou na vycviku z Latvie :) ktory sa kotulaju dole svahom v horolezeckej vystroji s cepinmi :)
na hrebeni sa nam ukazala krasna Poslka strana kde dokonca je aj kus modrej oblohy a nadherna lavina z oblakou ktora sa vali cez hreben :)
krasa ... ked uz som pri lavinach tak v kazdom zlabe je bud padnuta kamenno-snehova lavina alebo pada ked ideme okolo cize sranda :D Nastastie dvaja borci s ktorymi idem majuu za sebou niake tie lavinove vycviky takze pohoda ... stretavame dalsich vojakou a najdrsnejsi usek tesne pod vrcholom tiez zvladame ale hore fuka dost silny vietor takze sa schovame za skaly dame caj s kroasantom :D a ficime dole.
Vravime si ze treba ist opatrne a bez smiku lenze po 3 metroch nas snehoborec chyta prvy smik a ja ako ho sleduj ma napadne ze asi bude lepsie ten smik kontrolovat a tak sa rozbieham a sucham kontrolovane dole :D kubo je slabsia natura a tak sa sucha len po riti :D zo sedla ku chate si vychutnavame najlepsiu snehovu suchacku zivota ked si to dame zjazd niakych 100metoru vkuse zakonceny kotrmelcami a tesne zastavujeme nat vytrcajucimi skalami ... tak sme hulakali ze padla dalsia lavinka vedla a ludia z chaty na nas kukali ako na blaznou :) tam davame super miestny caj a este lepsiu kapustnicu. Prezliekame veci za suchsie lebo v tychto nizsich polohach prsi (hore snezilo) a ideme reataze/lana kde ide oproti velak skupina cechou v trickach (pytam sa holky ci jej nieje zima a ona nato: ne vubec) tak kubo so strachom v ociach padi dalej leboze padne lavina ked tu padaju ceske slova :D posledne lana kasleme a skaceme z trojmetroveho brala do kopy mekkeho snehu zaco som si od cechou zasluzil oslovenie: ty ses blazen vole! :D a davame dalsiu super suchacku.
A tu sme zrazu pri plese a ze ideme pozret ci je tam voda alebo lad, je tam jemna vrstva ladu a tak hadzeme nan snehove gule ze ci to vydrzi a ja mam jasno ze ked tej holke nebola zima tak ja sa musim ist okupat :D a tak davam dole vsetko az na cervene trenky a cervenu ciapku a idem do toho len si tam tak lahnem okolo seba rozbijem lad ...
v pohode vyleziem najhorsie je obliekanie sa ... ale aj to zvladam a tak mozme dalej ficat, suchat sa a moknut az na do Strbskeho plesa kde ideme na bus do Strby kde nam usiel vlak aj ked sme bezali o zivot :) az Jano hodil tygra lebo mal uvolnene vybramky :) a tak cakame 1,5 hodiny v miestnej stanicnej krcme kde sa pije len borovicka a borovicka s horcom a obcas niaka decova kofolka aby sa nepovedalo ...
Proste krasne drsny letny vylet do zimnych tatier :)
prikladam link na foto ale fotil som mojim low starym mobilom a este som aj mal omylom nastavenu najnizsiu kvalitu :(

Comments