Ako sa znicit alebo horsky polmaraton

Najprv pripomeniem ako to prebiehalo pred rokom (27.6.2009):
Niak slovo dalo slovu v piatok vecer v krcme pri pive a na druhy den sme sa horsa vybrali skupinka odvazlivcou na horsky polmaraton Donovaly - Kozy chrbat. Pocasie nevyslo a tak sme na startte pri pohlade na hreben zahaleny v ciernych mracnach premyslali ci vobec do teho ist ale nakoniec ked sme uz tu. Priebeh preteku najlepsie vystihuje kratky report ktory som hodil ako svoj status na istej socialnej sieti:

Donovaly start asfaltka kopec les kopec-slapem zbeh kopec-slapem
 luka blato klzanie zihlava blato mlaky ficim kamene banan hrozienka jontak KOPEC(hiadelske s.-kozi chrbat) smrt1 slapem vrchol zbeh-slapem zbeh stojim smrt2 kopec SMRT lezim prsi blesky lezim dedo ma chce zachranovat lezim krajcik jr. hadzem vesiak bezim makame letime mlaka zapadol som po kolena krc asfalt ficime zomieram on finishuje ja sa doplazim

Proste bol to masaker len na vysvetlenie som ledva vysiel na Kozy chrbat a cestou dole som bol tak mimo ze som nevladal ist dole kopcom som si musel davat pauzy a na rovine som padol a pozoroval ako ponad mna lietaju oblaky a prsi a ked zacali udierat nedaleko blesky tak sa pri mne zastavil taky dedo ze ci nechcem pomoct alebo hroznovy cukor a ja ze nie vpohode len si chvilku polezim. Nastastie o chvilku bezal okolo juraj krajcik ktoremu dakujem za zachranu som sa proste zanho zavesil ze bud sa hecnem alebo tam zostanem navzdy. A nakoniec sme sa tak hecli ze sme to dali pod dve hod (01:57:34:80) zo stratou 22 min takze kriza.
myslim ze tato fotka pred obcerstvou v hiadelskom sedle v polkde trati je vystizna :)
A po takomto super extremnom behu som neodolal ani tento rok a tak som uz len zhanal ludi kto by siel somnou aby som mal zase niaku zalohu kebyze sa mi stane nieco podobne. Zase som zhanal ludi v piatok co sa nakoniec ukazalo ako zly napad ale aspon som mal vyhovorku preco nemozem pit na jednom bite lebo by to zle skoncilo. Nakoniec siel somnou Krajo sice som snim nemohol ratat ako zahcrana v nesnazich ale aspon bola zabava cestou na donovaly ked nam blikal benzin uz v BB :D
Na parkovisku to zase nevyzeralo s pocasim veselo a fukal neprijemny vietor ale po kratkej prechadzke po zhromazdisku a stretnuti komu znamych napr Pepo Barcik alebo Silikovci bez Sila, Veva a spol proste aspon na starte nebudem sam.
Pred prezentaciou sme si to rozmysleli ze preco zbitocne platit 18e ked sa idem takto znicit a tak sme sa prezliekli nadbehli si 300 metrou za cestu a cakali na peloton ... asfaltka zacala klasicky jemne dokopca tempo sa postupne vyostrovalo a zacali sa tvorit skupinky a vtedy zacalo citit neprijemny vietor, no nic bezime dalej sak bude les tam zrazu za sebou pocuj vykrik 'K NOHE' tak sa vystrasene obzriem a to len jeden bezec fici so psom na obojku pomyslim si ze drsne a ficim prednim v dalsom kopci ma obiehaju a tak sa skusam drzat ale v zbehu zrazu pes zastane a ked sa obzerazm co sa deje tak dostal nutkanie na potrebu a tym mi pomohol zase predbehnut jeho majitela a takto niak prebiehala dost velka cast preteku stale sa opakujuce 'k nohe' a obiehanie ... no vybeh na otvoreny hreben bol dalsi sok a dost som lutoval ze som posluchol kraja a nezobral si tenku bundu proti vetru lebo to bol masaker uplne som vychladol a snazil sa udrzat v stope aby ma neodfuklo ale aspon som nepocul 'k nohe' pri obehu kozieho chrbata po zvaznici som sa trosku rozbehol dokonca dotiahol niakych bezcou a tak v hiadelskom sedle som si mohol dat pauzu na obcerstvenie na cierno :)

nasledovalo struhanie formi pred fotografom ale hned ako som ho minul som prestal bezat a setrl sili na smrtelny vystup (nastastie som nestretol turistou lebo si myslim ze by ma aj ty predbehli) no tesne pred vrcholom som zistil co je to vietor a ked som chvilkami v narazoch uvazoval ze si lahnem na chodnik .... no ale ked ma dobehla prva zena tak som sa hecol a vybehol to zbeh nastastie neprebiehal ako minuli rok iked nohy som citil kvalitne ale supol som ho vkuse dole. A nasledol skoro solo usek spet tu som zistil ze sily uz niesu a moj kon krajcik jr. z minula my chyba lebo som bojoval s motivaciou bezat ta vyvrcholila pri navrate na asfaltovy usek dolu kopcom kde ma finalne opustili litka a trapny dreveny donovalsky mostik som mal problem prekonat v ciely som sa zotrvacnostou niak dosiel / doplazil do auta kde som hodil pokus o zachranu v podobe par bananou energo tyciniek.
Tak zvladol som to a dokonca som sa o par minut zlepsil ale kedze som bezal mimo a bez hodnie cas mozem len odhadovat nia niakych 1:53 cize nic moc ale kriza nieje len vo svete ale aj v mojich treningoch ...

Comments