Atlas surfing

Koncom zimy sme vyrazili za teplom do slnečného Maroka, kde som plánoval osláviť magickú vekovú hranicu výstupom na nemenej magický Jebel Toubkal 4,167 m - najvyžší kopec severnej Afriky.
Po prílete a aklimatizácií v Marakéši nasadáme na Grand Taxi a spolu s ďalšími turistami vyrážame smer Atlas. V dedinke Imlil sme si požičali mačky a turistické paličky a plní elánu vyrážame dedinou. Hneď na začiatku v spleti chodníčkov párkrát zle odbočujeme, a tak sme napokon začíname nasledovať dvoch turistov so sprievodcom. Na konci doliny nás nemilo prekvapuje policajná kontrola, ktorá nás ďalej bez sprievodcu rozhodne nepustí (je tu sprísnený režim od vraždy). Nakoniec sa teda pripájame k spomínanej skupine a pokračujeme v bezpečí ďalej. Cestou sa občerstvujeme v miestnych "bufetoch" a popíjame tradičnu berbersku whiskey, teda silno sladený mätový čaj. Podvečer prichádzame k zasneženej horskej chate, kde máme rezervované ubytko a jedlo. Podáva sa tradičná polievka Harira a vyborný tajine so zeleninou a mäsom. Skoro ráno sa celá chata prebúdza a vyrážame na vrchol, kam bez väčších komplikacii prichádzame kúsok po východe slnka.
Hneď po príchode do Marrakesha nás zrazu schmatla miestna babka a začína nám maľovat henou ornamenty po rukách. Ani nevedeli a boli o 20 euro ľahší. Hneď za rohom nám zase ponúkajú čerstvo odštavený džús. Celkovo toto hlavné námestie Jemaa el-Fnaa žilo dňom i nocou. Blúdenie neodmysliteľne patrí k medine (staré centrum mesta) a často sa ocitnete trochu inde, ako ste plánovali. GPS v týchto uzučkých uličkách je často nespoľahlivé, takže je dosť problematické nájsť svoje ubytovanie, ale miestni vám radi pomôžu (čím starší tím lacnejšie). Taktiež sem patrí ruch a pokrikovanie miestnych obchodníkov, ktorí vám chcú predať všetko možné alebo len tak zjednávať cenu, čo ich baví hádam ešte viac, ako len tak oberať turistov.
Po pár dňoch sa presúvame do kľudnejšieho mesta Essaouira, na pobrežie Atlantického oceánu. Toto prístavné mesto je charakteristické modrou farbou, vôňou hašišu, surfistami a ťavami, ktoré na to vše
tko dohliadajú z pláže. Preto hneď po ubytovaní mierime na pláž, do surfovej požičovne, kde zjednávame na pár hodín inštruktora a ďalší deň už jaždíme sami dvaja.
Odporúčam si tu objednať opekané ryby, ktoré vám kuchár priamo skočí kúpiť na tržnicu až po tom, ako si objednáte :) Hašiš sme si nakoniec nedali, aj keď nám ho ponúkali na každom rohu ;) Nakoniec si môžetete pozriet zostriz na krátkom videjku...

1. Ahoj, zaujala ma tato vaša cesta, dlhsie hladam nejaku inspiraciu kam vyrazit :)
    Vieš mi povedať cca co takyto vylet vratane vseťkeho jedla, ubytiek, vystup na horu atd, cca vysiel vas? + ako dlho ste celkovo boli v Maroku :)
    Este by ma zaujimalo, pises ze ste si palicky aj macky poziciavali, oplatilo sa to? mam svoje a preto uvazujem ci sa spoliehat na cudziu techniku, pripadne ci to bolo v spolahlivom stave.
    Vdaka :)

ReplyDelete
    Replies
    1. Tak Maroko môžem vrelo odporučiť, my sme tu boli len 8 dni a väčšinou sme spali cez Booking.com. Najdrahší bol guide na Toubkal, ktorý je teraz povinný ale ako všetko ostatné aj tu sa dá zjednávať, takže nás stál 40 euro za oboch. Celkovo nás to mohli stáť 300-400 euro ale v tom je aj inštruktor surfingu a letenky. Mačky a paličky sme si požičiavali preto aby sme ich nemuseli zbytok výletu stále nosiť na chrbte a hlavne sme ušetrili za batožinu v lietadle :)